Vejen mod faglært receptionist 1. del
Forløb tager 25 kursusdage og modsvarer de kompetencer, der opnås ved 1. skoleperiode i receptionistuddannelsen. Kompetencer i grundfagene engelsk på D-niveau, samfundsfag på F-niveau og psykologi på F-niveau forventes opnås forud for start på forløbet.
Receptionistarbejde og teknik
- Data- og bookingsystemer i receptionen – 1 dage (48877)
- Møde- og konference tilrettelæggelse – 3 dage (44377)
- Ergonomi inden for faglærte og ufaglærte job – 2 dage (40392)
- Sikkerhed i receptionen – 2 dage (49447)
Branchejura og -korrespondance
- Branchejura og erstatning i hotelbranchen – 1 dag (46538)
- Branchejura/myndighedskrav i restaurationsbranchen – 1 dag (46539)
- Branchekorrespondancen – dansk – 2 dage (47869)
- Branchekorrespondancen – engelsk – 2 dage (47869)
- Standardisering af virksomhedens dokumenter – 1 dag (44350)
Salg og service
- Salg og service i gæstebetjeningen – 1 dag (47692)
- Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere – 2 dage (40003)
- Kommunikation og serviceorienteret gæstebetjening – 2 dag (48872)
Service og gæstebetjening
- Serviceorienteret betjening af gæster – 2 dage (48288)
- Håndtering af konflikter og klager fra gæsten 1 – 1 dag (48867)
- Kulturforståelse anvendt i gæstebetjeningen – 2 dage (46862)
Vejen mod faglært receptionist 2. del
Forløbet tager 27 kursusdage og modsvarer de kompetencer, der opnås ved 2. skoleperiode i receptionistuddannelsen. Vejen mod faglært receptionist 1 eller tilsvarende forventes gennemført forud for start. For at få udstedt svendebrev som receptionist skal du kontakte en erhvervsskole, hvor du kan dokumentere dine kompetencer og aflægge prøve.
Receptionist i receptionen
- Bæredygtighed på hotel & restaurant – 2 dage (43735)
- Kommunikation og serviceorienteret gæstebetjening – 2 dage (48873)
- Håndtering af konflikter og klager fra gæsten 1 – 1 dag (48867)
Brancheøkonomi og drift
- Forretningsforståelse og nøgletal i it-systemer – 2 dage (48325)
- Revenue Management ved gæstebetjening – 2 dage (40906)
- Iværksætteri – fra ide til forretningsplan – 2 dage (47846)
Salg og service
- Receptionens innovative serviceydelser – 2 dage (48009)
- Branding og afsætning i receptionen – 2 dage (48010)
- Markedsføring i praksis – 3 dage (47629)
Service og værtskab
- Service og værtskab på hotel og restaurant – 2 dage (47693)
- Skab unikke gæsteoplevelser sammen med gæsten – 3 dage (49022)
- Turisme i gæstebetjeningen – 2 dage (47675)
- Service og gæstebetjening af turister – 2 dage (48151)