Ufaglært – Receptionist 2018-03-13T13:55:46+00:00
Loading...

Vejen mod faglært receptionist 1. del

Forløb tager 27 kursusdage og modsvarer de kompetencer, der opnås ved 1. skoleperiode i receptionistuddannelsen. Kompetencer i grundfagene engelsk på D-niveau, samfundsfag på F-niveau og psykologi på F-niveau forventes opnås forud for start på forløbet.

Receptionistarbejde og teknik

  • 45900 Data- og bookingsystemer i receptionen (2 dage)
  • 44377 Møde- og konference tilrettelæggelse (3 dage)
  • 40392 Ergonomi inden for faglærte og ufaglærte job (2 dage)
  • Sikkerhed og førstehjælp på hotel og restaurant (under udvikling)

Branchejura og -korrespondance

  • 46538 Branchejura og erstatning i hotelbranchen (1 dag)
  • 46539 Branchejura/myndighedskrav i restaurationsbranchen (1 dag)
  • 47869 Branchekorrespondancen – dansk (2 dage)
  • 47869 Branchekorrespondancen – engelsk (2 dage)
  • 44350 Standardisering af virksomhedens dokumenter (1 dag)

Salg og service

  • 47692 Salg og service i gæstebetjeningen (1 dag)
  • 40003 Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere (2 dage)
  • 48011 Takt og tone i gæstebetjeningen (1 dag)

Service og gæstebetjening

  • 48288 Serviceorienteret betjening af gæster (2 dage)
  • 46691 Kommunikation i serviceorienteret gæstebetjening (2 dage)
  • 48432 Rundt om konflikter med gæsten 1 (1 dag)
  • 46862 Kulturforståelse anvendt i gæstebetjeningen (2 dage)

Vejen mod faglært receptionist 2. del

Forløbet tager 27 kursusdage og modsvarer de kompetencer, der opnås ved 2. skoleperiode i receptionistuddannelsen. Vejen mod faglært receptionist 1 eller tilsvarende forventes gennemført forud for start. For at få udstedt svendebrev som receptionist skal du kontakte en erhvervsskole, hvor du kan dokumentere dine kompetencer og aflægge prøve.

Receptionist i receptionen

  • 43735 Bæredygtighed på hotel & restaurant (2 dage)
  • 45899 I frontlinjen i receptionen (2 dage)
  • 48150 Gæstebetjening ved klager i receptionen (1 dag)

Brancheøkonomi og drift

  • 48325 Forretningsforståelse og nøgletal i it-systemer (2 dage)
  • 40906 Revenue Management ved gæstebetjening (2 dage)
  • 47846 Iværksætteri – fra ide til forretningsplan (2 dage)

Salg og service

  • 48009 Receptionens innovative serviceydelser (2 dage)
  • 48010 Branding og afsætning i receptionen (2 dage)
  • 47629 Markedsføring i praksis (3 dage)

Service og værtskab

  • 47693 Service og værtskab på hotel og restaurant (2 dage)
  • 40909 Skab serviceoplevelser sammen med gæsten (3 dage)
  • 47675 Turisme i gæstebetjeningen (2 dage)
  • 48151 Service og gæstebetjening af turister (2 dage)